Itālija

Comenius mobilitātiei Itālijā gatavojāmies ļoti rūpīgi. Saņēmām itāļu skolotāja Roberto sarakstītās himnas vārdus un mūziku. Meklējām saknīgākās balsis un īpaši gatavojām Latvijai paredzēto solo daļu. Himnas vārdi un mūzika mūs iepriecināja un saistīja.  No 11.marta līdz 15.martam devāmies  īstenot projekta aktivitātes Itālijā. Līdzi ņēmēm suvenīrus, latvju deju diskus ar pamācībām dejas “Sudmaliņas” iestudēšanai un pašmāju gatavotos mūzikas instrumentus – tridekšņus.

Ceļš bija tāls. Sākumā līdz Vācijas starptautiskajai lidostai Frankfurtē, tad Venēcija un tikai nākamās dienas pusdienas laikā nonācām Itālijas pilsētiņā Monte Grappa.

Projekta brauciena sākums- visa grupa lidostā Rīga.

Un mēs jau Venēcijas lidostā.

Venēcija mūs sagaidīja ar skaistu, saulainu un siltu laiku – gluži pretēji Latvijas vēsajam pavasarim. Parkā jau ziedēja narcises. Iepazināmies ar skaistāko Itālijas pilsētu – Venēciju.

Pēc pilsētas apskates atgriezāmies lidostā un gaidījām tikšanos ar pārējiem projekta dalībniekiem

Turpinājās ceļš līdz Monte Grappa

Mazā pilsētiņa mūs sagaidīja vakarā. Visi tikāmies un aplūkojām pirmo izglītības iestādi – arodskolu, šeit sagatavo jaunos oficiantus un ēdināšanas meistarus. Skolēni, projekta dalībnieki, tika izmitināti pie viesģimenēm pa divi kopā. Bijām noguruši.

Vakarā baudījām ne tikai vakariņas, bet arī itāļu tautisko deju kolektīva uzstāšanos.

Pirmā diena beidzās vēlā vakarā, bet nākamā diena sākās agrā rītā ar pirmajiem saules stariem.

Diena solīja interesantu iepazīšanos ar Itālijas izglītības sistēmu. Tā nebija tikai runāšana vien,  mēs viesojāmies vairākās izglītības iestādēs, kurās strādā projekta dalībnieki.

Itāļu pamatskola – šei mūs sagaidīja gan dziesmas, gan interesantas telpas, gan pārsteigums sporta laukumā. Deltaplāni. Tie lēnām nolaidās no Monte Grappa kalna (ap 1790m) , katrs nonesa projekta dalībvalstu karogus. Skaisti.

Pirmskolas izglītības iestāde.

Itāļu sākumskola. Tā pārsteidz ar ļoti vienkāršām telpām. Mācību tehniskie līdzekļi daudz pieticīgāki nekā mums, bet skolotāja personība un telants tiek nosaukts kā primārais izglītības kvalitēs noteikšanā.

Lielā sadziedāšanās sākās skolas sporta zālē. Latvija jutās kā mazajos dziesmu svētku mēģinājumos. Jutāmies kā mājās!

Viesojāmies arī arodskolā, kurā sagatavo pavārusun konditorus. Projekta dalībniekiem katram bija iespēja nobaudīt kop[īgi cepto “Comenius” PICU. Tas bija piedzīvojums arī skolotājiem, jo kādam jau vajadzēja to visu arī apēst!

Notika projekta turpmākās darbības plānošanas process.

Neaizmirstams bija brauciens 1770 metru augstajā Monte Grappa kalnā. Salīdzinājums ar mūsu Gaiziņu nav iespējams. Emocijas un vēsturisko faktu izvērtējums projektam piešķira Eiropas kopīgās telpas piederību, veidojot izpratni par to, kas ir miers, draudzība, sadarbība un mīlestība starp cilvēkiem.

Projekta himnas ierakstu studija bija izveidota Villā Emo. Skaista vieta. Laba akustika. Novada simfoniskā orķestra paši labākie mūziķi un skolēni un skolotāji no sešām Eiropas valstīm kopīgi iedziedāja himnu. Tie bija maģiski un neiazmirstami brīži. Viss izdevās.

Visā projekta aktivitāšuīstenošanā mūs pavadīja viesģimenes: sirsnīgas, atsaucīgas un draudzīgas.

Pilsētas apskate.

Viesošanās pie projekta sponsoriem – vīna ražotājiem.

Ikvakara sadziedāšanās un projekta noslēguma vakariņas skulptūru muzejā, kurā fotogrāfēšana bija aizliegta.

Skaists lidojums līdz Frankfurtei.  Mobilitāte Itālijā īstenota. Projekta himna ierakstīta. Visas valstis un skoleni sagatavoti noslēguma koncertam Budapeštā.

Nieka četras stundas Frankfurtes lidostā, kurā skolēni pavadīja laiku rotaļu laukumos.

Projekta izvērtēšana. Skolēnu atbildība projekta izvērtēšanā bija atšķirīga. Arī pēc vairākkārtējiem aicinājumiem ne visiem izdevās veikt šo svarīgo pienākumu: izvērtēt un vizualizēt redzēto. Paldies, tiem, kuri izjūt atbildību par dalību projektā. Pārējiem ir vēl daudz jāmācās!

Skolēnu vizuālā dieasgrāmata.

Projektu izvērtēja arī skolotāji.

no images were found