Somija
Projekta nākamā aktivitāte norisinājās Somijas pilsētā Jarvenpaa. Četri skolēni: Rihards Kuzņecovs 4.kl., Renāte Andija Svenne 4.kl., Robina Zvirgzdiņa 4.kl., Uvis Olafs Briedis 4.kl. un četri skolotāji: Daiga Stipina, Gunita Keiša, Ināra Lunte, Inga Volfa gatavojās braucienam. 2014.gada 5.martā devāmies ceļā. Kā rakstījām jau iepriekš, mūsu skola no 2013.-2015.gadam piedalās Comenius projektā „Music bewegt Europa – Kulturelles Leben in europeischen Schulen“ jeb “Mūzika aptver Eiropu – kultūras dzīve Eiropas skolās”. Projekta ietvaros līdz šim bijām viesojušies Vācijas pilsētā Šīselē, kur apmeklējām Šīseles pamatskolu. Projekta vadošā valsts ir Vācija, dalībvalstis – Latvija, Igaunija, Somija, Itālija un Ungārija.
Projekta mājas uzdevums bija sagatavot prezentāciju par valsti un visām projekta dalībvalstīm iemācīt vienu bērnu deju, kā arī sagatavot deju priekšnesumu kopīgajam koncertam. Nolēmām prezentēt Latviju ar deju, kuru mācās dejot katrs sevi cienošs latvietis ” Tūdaliņ, tagadiņ jeb Jandāliņš”
Sagatavojām skaidrojumu, kas ir pastalas.
Otrs mājas uzdevums bija daudz grūtāks. Somijas pilsētā Jarvenpaa lielu dzīves daļu pavadījis Somijas slavenais komponists Jans Sibeliuss. Tāpēc nolēmām iepazīties ar viņa daiļaradi. Skolēni klausījās viņa slaveno skaņdarbu “Koncerts vijolei” uz mēģinājā vizualizēt dzirdētās skaņas. Lūk, kas izdevās!
Prezentācija par valsti.
Lettland – Perle des Baltikums (1)
Skolēni jūsmoja par iespēju apgūt pārvietošanās prasmes Somijā. Sākumā ar modernu autobusu devāmies uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu.
Tad ar kuģi pārcēlāmies līdz Somijas galvaspilsētai Helsinkiem.
Ātrais Somijas pasažieru vilciens mūs nogādāja pilsētiņā Jarvenpaa.
Iepazīšanās ar skolu bija interesanta, jo apzinājāmies, ka mums ir dota iespēja iepazīties ar Eiropas valstu labāko izglītības sistēmu.
Mūzikas skolotāja Ināra nevarēja pārvarēt vēlēšanos izmēģināt mūzikas klases klavieres un atzina tās par ļoti labām.
Tā kā Latvijas mūzikas instrumentu trideksni spēlē tikai sievietes, tad Jarvenpaa skolas direktore saņēma mūsu darinājumu ar domu, ka to tridinot būs vieglāk sasaukt skolotājus uz kopīgu dziesmu. Katra dalībvalsts projekta satura īstenošanas nolūkos saņēma autores Ingrīdas Edītes Saulītes Kultūrizglītības un nemateriālā mantojuma centra mācību līdzekli “Latviešu dejas pamati” grāmatu un disku kā metodisko līdzekli.
Skolas telpas bija noformētas atbilstoši projekta dalībvalstu sagaidīšanai.
Gatavojamies priekšnesumam skolas zālē.
Projekta dalībvalstu priekšnesumi.
Kā tās ungāru meitenes varēja noturēt to vīna krūku? To noskaidroja skolotāja Ināra- viņai izdevās. Nez kā būtu, ja vēl lūgtu dejot!
Pirmā nodarbība – kanteles spēle. To mēs visi iemācījāmies. Mums patika. Oi, Oi, Oi!
Gan skolotājus, gan skolēnus aizrāva iepazīšanaš ar jauniem un mūsdienīgiem mūzikas instrumentiem, gan arī senā Somijas mūzikas instrumena kantele vēsture.
Projekta turpmākā plānošana un iepazīšanaš ar Somijas izglītības sitēmu.
Luksafors ēdamzālē domāts uzvedības regulēšanai?
Apmeklējām J.Sibeliusa muzeju.
Atpakaļceļā uz mājām, iepzināmies ar Somijas galvaspilsētas ievērojamākajām vietām.
Projekta dienas pasteidzās nemanot, un atvadīšanās bija emocionāla. Visi solījāmies satikties jo drīz. Izvērtēšanai laiks nebija jāmeklē. Radās ne tikai zīmējumi, bet pat veselas aprakstu lapas par to, cik daudz jauna un nezināma skolēni un skolotāji apguva projektā.
Projekta ietvaros noteicām, ko zinājām pirms projekta un ko uzzinājām pēc projekta. Šādu projekta izvērtējumu veica kā skolēni, tā skolotāji.